|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / OSESW
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
OSESW
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář softwarové inženýrství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Odborný seminář v softwarovém inženýrství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIV/TSI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KIV/SAR a KIV/VSP
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti studentů o metody a přístupy, které jsou předmětem výzkumu při řešení pokročilých problémů v oblastech softwarového inženýrství (zejména spolehlivých softwarových systémů a strojového zpracování přirozeného jazyka), zejména problémů řešených inodbornými skupinami na ZČU.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na alespoň 2/3 seminářů (aktivitou se rozumí kladení kvalifikovaných otázek a věcné příspěvky do diskuse, k čemuž může být zapotřebí samostatné nastudování odborného materiálu poskytnutého garantem semináře.
Provést analýzu a srovnání dvou či více přístupů řešení daného odborného problému, např. na základě samostudia klíčové monografie, 3 odborných článků z oblasti, apod.
Prezentace výsledků analýzy na semináři s diskusí.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
Seminář je organizován formou přednášek a diskusí k těmto přednáškám. Sylabus přednášek je uveřejňován Katedrou informatiky a výpočetní techniky před zahájením semestru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Meško, Dušan; Katuščák, Dušan; Findra, Ján. Akademická příručka. Martin : Osveta, 2006. ISBN 80-8063-219-7.
-
Doporučená:
Davis, Martha; Davis, Kaaron J.; Dunagan, Marion. Scientific papers and presentations. San Diego: Academic Press, 2012. ISBN 978-0123847270.
-
Doporučená:
Duarte, Nancy. Slajdologie : tajemství tvorby skvělých prezentací. 1. vyd. Brno : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0009-4.
-
Doporučená:
Matthews, Janice R.; Matthews, Robert W. Successful Scientific Writing : a step-by-step guide for the biological and medical sciences. 3rd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-69927-3.
-
Doporučená:
Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
12
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát klíčové pojmy a metody v příslušných oborech |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zapojit se do odborné diskuze |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v šíři poznání konkrétní oblasti softwarového inženýrství na úrovni aktuálního výzkumu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat cizojazyčné odborné a vědecké texty, shrnout jejich obsah a posoudit jejich význam pro obor i pro vlastní práci |
prezentovat a diskutovat klíčové poznatky nedávného výzkumu před publikem |
aplikovat nové poznatky v odborné práci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|